Skip to content
OTS_Car_Hero-image_0503-Buick-Super-Eight-1948
OTS_Car_Hero-image_0503-Buick-Super-Eight-1948

Buick Super Eight 1948

Numer ogłoszenia: 0503
145 000 zł
Marka: Buick
Model: Super Eight
Rok produkcji: 1948
Pojemność: 5 766 cm3
Moc: 115 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Napęd: tylny
Przebieg: 45 000 km

Historia modelu

Buick Super Eight z 1948 roku to luksusowa propozycja General Motors, która odzwierciedlała szczytowe osiągnięcia marki w latach powojennych. Model ten był częścią serii Super, która po raz pierwszy pojawiła się w 1940 roku i zyskała uznanie za swoje aerodynamiczne nadwozie w stylu Art Deco. Produkcja została wstrzymana w 1943 roku z powodu wojny, by powrócić w 1945 roku i kontynuować swoją obecność na rynku do 1958 roku.

W tamtym okresie Buick zajmował drugie miejsce w hierarchii General Motors, ustępując jedynie Cadillacowi. Kluczowym elementem tego modelu był rzędowy, ośmiocylindrowy silnik, który po raz pierwszy zadebiutował w 1931 roku. Był to znakomity kompromis między mocą, płynnością pracy i niezawodnością, przy zachowaniu prostszej konstrukcji niż ówczesne jednostki V8. W 1948 roku wyprodukowano 108 521 egzemplarzy tego modelu, co czyni go rzadkim i poszukiwanym klasykiem.

Wśród wyjątkowych rozwiązań technicznych wyróżniały się: rozrusznik uruchamiany pedałem gazu, dźwignia zmiany biegów umieszczona przy kierownicy oraz niezwykle płynna praca silnika, która pozwalała na komfortowe i bezproblemowe podróżowanie. Pomimo wieku, Buick Super Eight oferował poziom wygody i elegancji, który mógł konkurować z najlepszymi europejskimi konstrukcjami tamtych lat.

Opis egezemplarza


Na sprzedaż oferujemy rzadki i niesamowicie piękny egzemplarz Buick Super Eight z 1948 roku. Samochód został sprowadzony do Europy i w 2012 roku przeszedł gruntowną, półtoraroczną odbudowę (bolt and nut resto) w Szwecji. Renowacja wykonana była bardzo dokładnie z naciskiem na oryginalność i wierność modelu względem jego fabrycznej specyfikacji.

Nadwozie zostało rozebrane do zera i złożone od nowa po niewielkich naprawach, do dziś drzwi zamykają się jednym palcem. Otrzymało fabryczną kombinację kolorów. Chromy pozostawiono w oryginale i była to dobra decyzją bo nawet po prawie 80 latach nie pozostawiają nic do życzenia. Coś pięknego.

Silnik to rzędowa ósemka. Osiem cylindrów o łącznej pojemności 4065cm (4100cc) generuje moc 115KM i była na tamten moment topową jednostką Buicka. Silnik pracuje aksamitnie, ma moc i pozwala na zaskakująco wygodne i dynamiczne przemieszczanie. W połączeniu z manualną, trzybiegową skrzynia sprawia, że prędkości rzędu 110 czy 120 km/h nie są dla Buicka żadnym wyzwaniem a samochód przy okolicach setki prowadzi się pewnie, lekko i prościutko.

Zawieszenie działa po prostu perfekcyjnie i pozwala na przemieszczanie się w komforcie jakiego mogłyby pozazdrościć Buickowi niektóre współczesne samochody.

Wnętrze samochodu zostało odbudowane w detalach i wygląda dokładnie tak jak wyglądało w 1948 roku. Każdy element (poza deską rozdzielcza która jest w fenomenalnym, oryginalnym stanie oraz kierownicą) został rozebrany i zabudowany na nowo. Korzystano tylko z najwyższej jakości materiałów co widać na każdym kroku. We wnętrzu znajdują się takie smaczki jak uchylne okienka we wszystkich drzwiach, teatralne lampi w podłodze, specjalna przestrzeń na nogi pod przednią regulowaną kanapą a także wyjątkowo miękkie i wygodne siedzenia co w 1948 roku wcale nie było normą. Ogrzewanie i wentylacja są całkowicie sprawne.

Samochód posiada bardzo dokładną i szczegółową dokumentację wliczając w to sporo oryginalnych dokumentów z 1948 roku jak też dokładnie opisane lakiery i próbki materiałów wykorzystanych przy renowacji. Wszystko to z dokładną informacją gdzie i kiedy zostały kupione. Jest tego wszystkiego 2 duże segregatory oraz kilka katalogów w tym fabryczny folder, osobiście rzadko widuję tak dokładną i obszerną dokumentacje.

Wrażenia z jazdy są niesamowite, czuje się ilość godzin, serca i pieniędzy którą właściciele włożyli w ten klasyczny rydwan. Zapraszamy do przekonania się osobiście.

Chętnie odpowiem na pytania i zaręczam, że zbudowanie takiego samochodu od zera w cenie naszego egzemplarza jest dziś absolutnie niemożliwe. Jest to rzadka okazja do zakupu wyjątkowego auta z niepowtarzalnym klimatem w bardzo atrakcyjnej cenie. Myślę, że zdjęcia odpowiedzą na wiele pytań i w zasadzie pozwalają ocenić jakość pojazdu.

ZDJĘCIA: mamy ich 150 w wysokiej rozdzielczości, chętnie podeślemy link do albumu zainteresowanym.

Zabytkami zajmujemy się od wielu lat, kochamy starą motoryzację i bardzo chętnie opowiemy Państwu także o Buicku. Mamy dużo doświadczania, doradzimy i podpowiemy. Zachęcam do kontaktu.

Samochód jest zarejestrowany w Polsce na białe tablice, posiada ważny przegląd techniczny i ubezpieczanie. Jest gotowy do odjazdu w każdej chwili i gwarantuję że dojedzie na koniec świata a później stamtąd wróci. Zrobiliśmy nim spory kawałek drogi w lecie i jedzie absolutnie pięknie.

Szczegóły oferty

Forma sprzedaży: faktura VAT/marża zł
Rejestracja: zarejestrowany w Polsce
Przegląd techniczny: tak
Ubezpiecznie: tak

Galeria

Buick
Super Eight
145 000 zł