Skip to content
OTS_Car_Hero-image_0506-Toyota-Carina-DeLuxe-Coupe-1979
OTS_Car_Hero-image_0506-Toyota-Carina-DeLuxe-Coupe-1979

Toyota Carina DeLuxe Coupe 1979

Numer ogłoszenia: 0506
59 000 zł
Marka: Toyota
Model: Carina DeLuxe
Rok produkcji: 1979
Pojemność: 1 600 cm3
Moc: 115 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Napęd: tylny
Przebieg: 75 000 km

Historia modelu

Toyota Carina, wprowadzona na rynek w 1970 roku, była odpowiedzią marki na rosnące zapotrzebowanie na kompaktowe, ale dynamiczne sedany i coupe. Model drugiej generacji (A40/A50), produkowany w latach 1977–1981, wyróżniał się bardziej kanciastym designem, nowoczesnym układem zawieszenia oraz lepszymi osiągami.

Wersja DeLuxe Coupe z 1979 roku łączyła elegancję z solidnością japońskiej inżynierii. Dostępna z różnymi jednostkami napędowymi, od oszczędnych czterocylindrowych silników po bardziej sportowe odmiany z podwójnym gaźnikiem, zapewniała zarówno komfortową jazdę, jak i dynamiczne osiągi.

Carina tej generacji była technologicznym kuzynem modelu Celica, ale w przeciwieństwie do niej miała bardziej klasyczny, stonowany charakter. Była dostępna w różnych wersjach nadwozia, w tym jako sedan, liftback i coupe. W Europie cieszyła się opinią niezawodnego i trwałego samochodu, a dziś stanowi rzadko spotykany klasyk, szczególnie w dobrze zachowanych egzemplarzach.

Model z 1979 roku to już ostatnie lata produkcji tej generacji – w 1981 roku Carina przeszła modernizację i zyskała nowocześniejszy wygląd. Jednak to właśnie te wcześniejsze roczniki pozostają najbardziej cenione przez kolekcjonerów za swoją prostotę, trwałość i klasyczny styl.

Opis egezemplarza


Samochód sprzedany jako nowy w Norwegii miał dobre życie i poza odpowiednim traktowaniem i serwisem otrzymał też kilka bardzo sensownych i wykonanych zgodnie ze sztuką zmian na lepsze (wszystkie odwracalne jeśli tylko będzie potrzeba powrotu do oryginalnego, fabrycznego stanu).

Blacharsko poza znakami upływu czasu samochód jest bez najmniejszych zarzutów, zarówno od zewnątrz jak wewnątrz i pod spodem. Wszystko oryginalne, zadbane i prościutkie. Ma tu i tam kilka odprysków czy zadrapań / malutkich zaprawek ale to są naturalne ślady walki przez 40+ lat i są to tak drobne rzeczy że nie ma o czym gadać. Nie używany do sportu, turystyka i klimatyczne przejażdżki.

Zdjęcie spodu drzwi jest reprezentatywne dla całokształtu kondycji nadwozia. Trochę rdzawego nalotu pod uszczelką bagażnika od wewnątrz, do wyczyszczenia / ogarnięcia.

Mechanicznie toyota jest w pełni sprawna, silnik pracuje jak na japończyka przystało – cichutko i równiutko bez najmniejszych zastrzeżeń. Suchy jak pieprz. Silnik wyposażony jest w dwa gaźniki oraz akcesoryjny kolektor wydechowy – sprzedający szacował że aktualna moc silnika to około 110 / 115 koni mechanicznych. Myślę, że lekko tyle ma patrząc na to jak to auto zasuwa ale nie mierzyłem. Startuje z pół obrotu i naprawdę fajnie mruczy.

Toyota została wyposażona w 5 biegową skrzynię co powoduje, że prędkości w granicach 130 / 140 kmh nie są dla niej żadnym wyzwaniem. Oryginalna i sprawna skrzynia 4 biegowa jest w komplecie z samochodem. W komplecie są także wszystkie inne oryginalne części (popatrz na ostatnie zdjęcie). Posiada oryginalną kierownicę z akcesoriów Luisi, lekko przyciemnione lampy (komplet oryginalnych z autem), kompletny dopasowany i gotowy do montażu zestaw poszerzeń i wiele innych oryginalnych gadżetów z epoki. Zestaw poszerzeń zdjąłem (był mądrze przyklejony) bo tak bardziej mi się podoba ale mam zdjęcia z poszerzeniami, też wygląda kozacko. Zestaw śrub montażowych także jest jeśli zdecydowałby się ktoś na wiercenie i montaż w/w na stałe.

Komplet dodatkowych halogenów z żółtymi szkłami. Akcesoryjne felgi + aluminiowe dystanse toyoty – znawcom tematu nie trzeba tłumaczyć kwestii felg.

Toyota przeszła u mnie kompletny serwis, między innymi:
– Olej silnikowy i filtr
– Olej w skrzyni biegów
– Olej w tylnym moście
– Nowe gumy całego tylnego zawieszenia
– Regulacja i strojenie gaźników
– Dokładne czyszczenie wnętrza
– Dokładną weryfikację spodu centymetr po centymetrze (zero konieczności interwencji)
– Wiele regulacji, smarowania i zadbania o detale tak techniczne jak i wizualne

Niczego więcej nie wymagała, kropka.

Spód auta nie był mazany żadnym specyfikiem więc pięknie widać fabryczny stan podłogi. Żadnych uwag.

Środek auta to przepiękny przykład na jakość toyoty – pomimo upływu ponad 40 lat wnętrze sprawia wrażanie pięcioletniego. Miękkie siedzenia, piękna wykładzina i delikatne w dotyku plastiki + perfekcyjne spasowanie to znak rozpoznawczy toyoty. Wszystko dział miękko, cicho a wentylacja (dzięki uchylnym tylnym szybom) jest super. Niebieskie szyby. Oryginalne radio jest w komplecie. Ktoś bardzo mądrze zakładał nowe w zapasowej desce (także oryginalne) więc powrót do klasycznego grania to kwestia 2h roboty.

Próżno dziś szukać w Europie tego modelu tak doinwestowanego i tak utrzymanego. Poza pewną inwestycją kapitału to po prostu piękna, sprawna toyota która daje gwarancję wieloletniego i bezproblemowego użytkowania na przyszłość. Jestem pewien, że samochód dojedzie do nowego domu w każde miejsce w Europie bez mrugnięcia okiem.

Szczegóły oferty

Forma sprzedaży: faktura VAT/marża zł
Rejestracja: zarejestrowany w EU
Przegląd techniczny: tak / polskie BT
Ubezpiecznie: tak / polska polisa OC

Galeria

Toyota
Carina DeLuxe
59 000 zł