Chevrolet Impala Flattop z 1959 roku to wyjątkowy model w historii amerykańskiej motoryzacji, będący ikoną epoki lat 50. Jako flagowa propozycja marki Chevrolet, Impala wyróżniała się odważnym, nowoczesnym designem i stała się jednym z najlepiej sprzedających się samochodów tamtych lat. Model z 1959 roku przeszedł radykalne zmiany stylistyczne, w tym charakterystyczne podwójne tylne płetwy, szeroką atrapę chłodnicy oraz unikatową linię nadwozia Flattop, która nadawała mu niepowtarzalny wygląd.
Samochód przyjechał ze USA do Szwecji gdzie wiele lat temu przeszedł drobiazgową odbudowę. Zostało to zrobione na tyle dobrze, że po prawie 20 latach użytkowania samochód poza oczywistymi znakami upływu czasu jest nadal w fenomenalnej kondycji co widać gołym okiem. Kupiliśmy ją po 10 minutach oglądania.
Nadwozie to blisko 5,5 metrowy flattop z płaskim dachem i bezramkowymi drzwiami, które po opuszczeniu szyb tworzy klimat wielkiego coupe. Szeroki na prawie 2 metry! Impala w kombinacji kolorystycznej Sierra Gold Poly + Honey Beige jest wyjątkowo rzadka. Kolory z 1958 roku były soczyste i gruboziarniste co powoduje, że w zależności od kąta padania światła cały samochód mieni się niesamowita barwą. Coś pięknego. Ten model ma jedne z najszerszych i najbardziej znanych „skrzydeł” w historii Ameryki. Dzięki kształtowi tego nadwozia Impala często używana była do wspaniałych projektów przez tunerów i warsztaty custom – stanowi kwintesencję ameryki z końcówki lat 50-tych. Legenda na wymarciu w oryginalnym stanie.
Wnętrze to już w ogóle kosmos, ilość ornamentów, wzorów i kształtów na materiałach tapicerki sprawia wrażenie że siedzi się w dziele sztuki. Całe wnętrze utrzymane jest w absolutnym oryginale i poza drobnymi śladami użytkowania jest kompletne i sprawne. Niczego nie brakuje i wszystko jest na swoim miejscu. Podobnie sprawa ma się z chromami – wszystkie są w bardzo dobrym stanie i przepięknie się błyszczą. Szyby w stanie bardzo dobrym co bardzo ważne w przypadku przedniej i tylnej, są ogromne, rzadkie i trudno dostępne w Polsce.
Impala wyposażona jest w silnik widlasty, ośmiocylindrowy o pojemności 4600cc i mocy 190 KM. Silnik pracuje jak należy i w zasadzie gdyby nie układ wydechowy nie byłoby go słychać. Pięknie bulgocze i nie dziwi fakt, ze Impala była i jest ikoną cruising’u i powolnego przemierzania dzielnic największych amerykańskich miast i ich obrzeży. Automatyczna skrzynia biegów sprawia, że Impala wręcz płynie. Jeśli dodamy do tego miękkość zawieszenia to jazda nią przypomina bardziej kombinację latającego dywanu z ultra wygodną kanapą niż samochód osobowy.
Cała elektryka poza klimatyzacją jest sprawna (klima nie posiada paska napędowego i jest szansa że to jej jedyna przypadłość, mieliśmy do tego zajrzeć w lecie), samochód pięknie grzeje w chłodniejsze dni i (co wcale nie takie oczywiste w tym roczniku) posiada sprawne sterowanie nawiewami, dmuchawą i regulacją ciepłe / zimna powietrze.
Ogromny bagażnik zmieści absolutnie wszystko. Jest potwornie wielki.
Samochód jest po pełnym serwisie olejowym i wymianie wszystkiego co konieczne było w zawieszeniu. Porusza się bezszelestnie i może jechać na koniec świata. Sprawdzony przez nas na wielu długich i krótkich trasach, używany w zasadzie przynajmniej raz w tygodniu. Jeździmy regularnie wszystkimi naszymi autami żeby mieć pewność ich całkowitej sprawności.
Impala zarejestrowana w Polsce na białe tablice rejestracyjne z ważną polisą OC. Sprzedawana jest na fakturę marżę (brak PCC po stronie kupującego).
Reasumując – niesamowity egzemplarz kolekcjonerski i inwestycyjny (drożeją od wielu lat z roku na rok) w pięknej konfiguracji i stanie. Jeśli chcesz wiedzieć więcej – zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub WhatsApp. Samochód można obejrzeć w miejscowości Dębe Wielkie woj. Mazowieckie.