Austin MINI 25 to wyjątkowa edycja specjalna kultowego auta, stworzona w 1984 roku z okazji 25-lecia produkcji MINI. Charakteryzował się srebrnym lakierem z czerwonymi akcentami, specjalnymi emblematami i bogatszym wyposażeniem niż wersje standardowe. MINI 25 zachował ikoniczne, kompaktowe nadwozie i gokartowy styl prowadzenia, który zapewnił mu status legendy. Dziś to nie tylko pojazd, ale także fragment historii motoryzacji w kolekcjonerskim wydaniu.
Co jest najciekawsze w modelach Mini? Limitowane serie. A najfajniejsze są te wczesne! Tutaj druga kiedykolwiek wypuszczona limitowana seria 25. Przed Państwem Austin Mini w limitowanej edycji na 25 lat firmy Mini.
Kilka ciekawych faktów – lista elementów wyróżniających ta edycję:
- Seria z lipca 1984 roku (już MK5 ale wciąż w pięknej karoserii MK4)
- Bazujący na wersji Mayfair
- Silnik o pojemności 998cc i mocy 40KM
- Srebrny lakier (silver leaf metallic 421)
- Wnętrze w kolorze Nimbus Gray wykonane z grubego weluru z czerwonymi przeszyciami i kieszeniami zasuwanymi na zamek
- Ozdobne paski z logo „mini 25”
- Czerwone pasy bezpieczeństwa oraz skórzana kierownica
- Panel zegarów z wersji 1275GT!
- Przydymione fabrycznie wszystkie szyby
Wedle znalezionych danych oficjalnych – jeden z około 1000 szt wyprodukowanych z kierownicą po lewej stronie (3500szt w UK z kierownicą po prawej)
jeden z 620szt sprzedanych w oficjalnej dystrybucji w Niemczech (nasz ma numer 386)
Certyfikat oryginalności serii i egzemplarza, który otrzymywał każdy kupujący
Spójrzcie tylko jak w 1984 roku mini świętowało swoje 25 lecie, boski gokart który ma w sobie wszystko co angielskie – kształt, historię i usportowiony charakter.
Ciężko dziś spotkać drugi taki egzemplarz w kontynentalnej Europie. Mini jest w bardzo dobrym stanie i pomijając ślady użytkowania naturalne dla wieku jest całkowicie sprawny i gotowy do drogi. Samochód jest w drugim lakierze ale lakierowany był dawno i robota zniosła bardzo dobrze próbę czasu. Wymaga pewnie małej kosmetyki i zabiegów detailingowych ale to już zrobi nowy właściciel. Generalnie bardzo fajne auto do jazdy i do zabawy. Szutrów się nie boi!!!! Na ręcznym zawraca w miejscu. Bardzo fajny gokart używany zgodnie z przeznaczeniem więc nie jest to auto do kościoła z babcią i ciocią z domu obok 😀 Zrobiłem nim osobiście blisko 800 kilometrów dla zabawy i wciąż było mi mało.
- Mini jest po serwisie, prace wykonane to:
- Serwis olejowy
- Nowe tarcze hamulcowe przód + wymiana płynu
- Nowe klocki hamulcowe
- Regeneracja wysprzęglika hydraulicznego
- Regeneracja gaźnika
- Nowy filtr powietrza
- Nowe świece zapłonowe
- Nowe mocowania układu wydechowego
- Nowa instalacja elektryczna dla halogenów
- Regeneracja włącznika świateł na panelu środkowym
Wspaniały klasyk z brytyjskiej stajni. Mini od zawsze słyną z uroku i uniwersalności – były (w najróżniejszych wersjach) idealne tak do miasta jak i na tor wyścigowy gdzie goszczą już od dziesięcioleci wliczając w to goodwood festiwal of speed i inne renomowane imprezy.